Funkcjonalne i niezauważalne – aranżowanie powierzchni handlowej

Dobrze dopasowane wyposażenie sklepów nie przykuwa zbytniej uwagi klientów. W dużym stopniu stanowi integralną część wnętrza. Sprawia, że jest ono bardziej ergonomiczne i można się w nim łatwo odnaleźć. Takie wyposażenie sklepów pomaga w przyciąganiu klientów i zachęca do skorzystania z oferty, choć na co dzień nawet go oni nie zauważają.

 

Aranżowanie powierzchni handlowej, czyli jak przyciągnąć klientów

aranżowanie powierzchni handlowejJedyne co są w stanie powiedzieć po wyjściu z takiego sklepu to, że im się tam podobało i że można spokojnie zrobić zakupy. Natomiast jeżeli wyposażenie sklepów jest źle dobrane, a aranżowanie powierzchni handlowej źle przeprowadzone, wówczas klienci zwracają uwagę na szczegóły. Potrafią powiedzieć, co im się nie podoba i gdzie wyposażenie sklepów nie spełnia oczekiwań. Mogą być to na przykład za małe półki, z których ciężko wyciągnąć poszczególne produkty. Częstym zarzutem pozostaje także zbytnie nagromadzenie mebli. Co prawda jest ich dużo, a zatem i towarów nie brakuje, ale co z tego, jeżeli dostanie się do wskazanych półek wymaga przeciskania się pomiędzy innymi kupującymi lub czekania aż skróci się kolejka, która właśnie obok takiego regału stoi. Z całą pewnością funkcjonalne wyposażenie sklepów nigdy nie będzie tak mocno chwalone, jak krytykowane jest to źle dobrane. Jednak właściciele sklepów nie powinni się przejmować brakiem owych pochwał. Najlepszą oceną będą klienci, regularnie odwiedzający dany sklep. A na pewno się takowi trafią, gdy wyposażenie sklepów będzie stworzone do robienia zakupów. Dlatego z punktu widzenia właściciela sklepu ważne jest, aby każdy kros odnośnie wyposażenia dokładnie przemyśleć i przed zakupem kolejnych mebli czy sprzętów dwa razy się zastanowić. To, co dobrze wygląda w katalogu czy w sklepie meblowym, nie zawsze musi tak samo się prezentować już po postawieniu w docelowej lokalizacji. Podobnie jak mieszkanie, tak również i sklep ma pewną ograniczoną z góry powierzchnię.

Zanim zacznie się ją wypełniać, dobrze jest stworzyć przynajmniej ogólny projekt. A na pewno pomocne będą rady doświadczonego projektanta, który wskaże mocne i słabsze punkty, na które należy w czasie wyposażania sklepu zwrócić uwagę.